שאלה על אימוני רטט

בפורום זה תוכלו לשאול שאלות ולענות על שאלות בנושאי אימוני כושר כגון: שאלות על ריצה, פיתוח גוף, אימוני כוח ועוד

מנהל: יורם בן אבו

שאלה על אימוני רטט

הודעהעל ידי galigalili » ג' דצמבר 20, 2011 4:15 pm

הי,
מצאתי הנחה לאימוני רטט (מצרפת קישור ראה קישור), זה מן מכשיר שאמור לשרוף שומנים. אני מאוד הייתי רוצה להצר את היקף הירכיים קצת (בגדול, אני מרוצה מהגוף שלי, אבל הירכים שלי קצת שמנות ביחס לשאר הגוף ).
יש לי שתי שאלות:
1. האם מישהו עשה אימוני רטט ומכיר את היתרונות והחסרונות מניסיון?
2. האם זה באמת עוזר להרזות חלק בגוף?

תודה,
גלי
galigalili
 
הודעות: 14
הצטרף: ב' דצמבר 12, 2011 5:50 pm

Advertisement

Re: שאלה על אימוני רטט

הודעהעל ידי יורם בן אבו » ד' דצמבר 21, 2011 8:04 pm

galigalili כתב:הי,
מצאתי הנחה לאימוני רטט (מצרפת קישור ראה קישור), זה מן מכשיר שאמור לשרוף שומנים. אני מאוד הייתי רוצה להצר את היקף הירכיים קצת (בגדול, אני מרוצה מהגוף שלי, אבל הירכים שלי קצת שמנות ביחס לשאר הגוף ).
יש לי שתי שאלות:
1. האם מישהו עשה אימוני רטט ומכיר את היתרונות והחסרונות מניסיון?
2. האם זה באמת עוזר להרזות חלק בגוף?

תודה,
גלי


גלי שלום,
1) אני לא ממש התאמנתי באימון ברטט, רק התנסתי במכשיר מתוך סקרנות והאמת שזה עשה לי כאב ראש והרגשה של נימול ברגליים שלא אהבתי.
2) מי שאומר לך שהמכשיר מחטב איזורים מסוימים בגוף, סתם מבלף!

המחקר על אימון ברטט עדיין בחיתוליו ומחקרים מראים כי לאימון ברטט יש יתרונות בריאותיים רבים ומצד שני, עדיין לא גובשה מסקנה חדש משמעית לגביי הבטיחות באימון שכזה.
הבעיה היא שמשווקי מכשירי האימון ברטט מעוניינים ברווחים גדולים ככל האפשר ולכן הם מעצימים, מגזימים, מסלפים ואף ממציאים יתרונות נוספים על פני אלו שאכן נמצאו.
אם את רוצה סקירה מהימנה של יתרונות האימון ברטט ובלי הגזמות והמצאות, את מוזמנת לקרוא את ההודעה שלי בקישור על אימון ברטט.
החלטתי לבדוק את מה שרשום בפרסום ולהביע את דעתי על הצהרות המפרסם. להלן מסקנותיי:


הצהרת המפרסם: הרי כל אחת חולמת בסתר ליבה להיות חטובה ובעלת גוף מעוצב מעורר קינאה, אבל לא לכולן יש את הזמן הפנוי הדרוש לאימונים מפרכים, בדיוק לשם כך נוצר המכשיר ה-Dream Healther. מי אמר שצריך להזיע בשביל לקבל תוצאות מדהימות?

מה אני חושב על כך: בכדי להשיג גוף חטוב צריך להזיע, לשמור על תפריט תזונה מתאים ומבחינת זמן אין צורך בזמן רב. באמצעות 3 אימונים של כ-45 דקות מידי שבוע ודיאטה מתאימה אפשר לשנות את הגוף לגוף חטוב ומעורר קנאה.


הצהרת המפרסם: סדרה של 10 טיפולים של 10 דקות כל אחד לאימון ברטט (שווה ערך ל-40 דקות בחדר כושר), במכשיר שיעזור לכם לשרוף שומנים, לחטב ולעצב את גופכם כמו שתמיד חלמתם...אתם תזכו להשגת תוצאות מירביות ללא מאמץ בכלל!

מה אני חושב על כך: שטויות אימון ברטט לא שווה ל40 דקות בחדר הכושר!
זה נכון שאימון ברטט מפעיל יותר שרירים מאשר אימון רגיל.
אבל, מה שמשווקי המכשיר לא מספרים לך, זה שהשוואה שמבצעים במחקרים השונים בין אימון ברטט לבין אימון רגיל, זו השוואה שבה מבצעים את אותם התרגילים עם אותו המשקל.
כאשר את מבצעת את אותו התרגיל עם אותו משקל, יש יתרון מסויים (כאשר מדובר במתאמנים מתחילים) לאימון ברטט.
אבל, את עדיין צריכה לבצע את אותו התרגיל.
מצד שני, חשוב להבין שכפי שציינתי עדיין אין שום מסקנה חד משמעית לגביי העדיפות של אימון כזה או אחר. אז זה ברור שההצהרה של "10 דקות אימון ברטט שוות ל40 דקות אימון בחדר כושר" היא הצהרה שיווקית נטו! הנה קישור לכתבה במיו קליניק (מוסד רפואי מאוד מכובד וידוע) ובו הם מציינים את חוות דעתם על אימון ברטט (חוות הדעת היא שזה כלל לא ברור האם אימון ברטט עדיף על אימון רגיל)

הצהרת המפרסם: ה"נס" הזה שכולם מייחלים לו יתבצע במכון לקוסמטיקה "היופי שלי", הממוקם ברחוב רוטשילד 26 בראשון לציון. המכון מתמחה בטיפולי פנים ועור בשיטות המתקדמות והיוקרתיות ביותר עם החומרים והמכשירים החדשים והנחשבים בתחום.

מה אני חושב על כך: אני אישית חושב "שהנס" היחידי שיקרה זה שכל האנשים יאמינו להצהרות חסרות בסיס עובדתי ואז המפרסם ירוויח הרבה כסף.


הצהרת המפרסם: ה-Dream Healther הינו מכשיר חדשני שבעזרתו ניתן לשרוף שומנים ולחזק כ-80% משרירי הגוף בו זמנית באמצעות טכנולוגיה חדשנית הקרויה אימון ברטט. בכל אימון שכזה תוכלי לשרוף מעל 320 קלוריות, מדהים לא?

מה אני חושב על כך: אני אשמח לראות מחקר שמראה שההצהרה הזו אכן נכונה. משום שממה שאני רואה זה פשוט לא נכון.
הנה דוגמא למחקר שבדק את שריפת הקלוריות באימון ברטט.
המחקר השווה בין תרגיל של חצי סקוואט בלי רטט לעומת חצי סקוואט עם רטט.
שימי לב שעל מכשיר רטט אי אפשר לבצע אימון כמו ריצה (שזה אימון ששורף הרבה יותר קלוריות מאשר אימון ברטט) וגם ריצה במקום במכשיר ברטט לא יהיה כל כך אפקטיבי משום שהרגליים ניתקות מהמכשיר ולכן אין את האפקט של הוויברציות.
בכל אופן בהשוואה בין התרגילים מצאו כי באותו התרגיל של חציי סקוואט, שורפים יותר על מכשיר הרטט. התוצאה היא 52 קלוריות באימון ברטט לעומת 42 קלוריות באימון ללא רטט (ומדובר כאן על אימון של יותר מ-10 דקות).
אומנם זה הבדל רציני של כ25% בין שריפת האנרגיה בין התרגילים, אבל זה ממש לא 320 קלוריות. זה יכול להיות 320 קלוריות בשעה, אבל אז זה לא בדיוק "ההבטחה" שלה ציפינו שב10 דקות נסיים את האימון. ודרך אגב, בהתייחס להערה הקודמת של "בלי להזיע" הרי שאין ארוחות חינם. במחקר הזה תחושת המאמץ של הנבדקים שביצעו את התרגיל באימון ברטט, הייתה גבוהה יותר מזו של אלו שביצעו את אותו התרגיל בלי רטט. מה לעשות אין ארוחות חינם ועל הקלוריות הנוספות ששורפים, משלמים במאמץ. הנה קישור למחקר


הצהרת המפרסם: מדובר במכשיר מולטי-פונקציונאלי המיועד להורדה במשקל וחיטוב הגוף, לשמירה על כושר ואימוני ספורט, לטיפול ושיקום של בעיות פיזיולוגיות ורפואיות מסוגים שונים, לתרפיה ושחרור גופני ונפשי ולשיפור איכות החיים של המתאמן.

מה אני חושב על כך: אימון פונקציונאלי הוא סוג של אימון המשלב עבודה על מספר קבוצות שרירים דרך תרגילים שמטרתם לחקות תנועות מחיי היום יום, או תרגילים שדורשים יכולת שיווי משקל או קוארדינציה בין שרירית (הפעלת מספר שרירים בעת ובעונה אחת). לכן חשוב להבין שמה שיעשה את אימון הרטט לאימון פונקציונאלי זה התנועות שמבצעים על המכשיר ולא הוויברציות שהמכשיר מייצר. הוויברציות מסייעות לאימון בהפעלת יותר שרירים.




הצהרת המפרסם: יתרונות האימון ברטט: העלאת טונוס שריר, המרצת מחזור הדם, אספקת חמצן לשריר, הגמשה והארכת שרירים, העלאת מסת שריר, חיזוק מערכת החיסון, המרצת חילוף החומרים, הפחתת עומס על הגב התחתון, האצת תהליך שריפת השומנים, משפר את צפיפות העצם, למניעת אוסטאופורוזיס, משפר את היציבה, תחושת עירנות וחידוד המחשבה, הצרת היקפים וכמובן, מחטב וממצק את הגוף ואפילו מפחית צלוליט.

מה אני חושב על כך:
העלאת טונוס שריר - כן, כנ"ל גם אימון רגיל.
המרצת מחזור הדם - כן, כנ"ל גם אימון רגיל.
אספקת חמצן לשריר - כן, כנ"ל גם אימון רגיל.
הגמשה והארכת שרירים - הגמשה לא שמעתי אבל הארכת השריר נשמע לי כמו שטות. לשרירי יש נקודות אחיזה קבועות בעצם, אם השרירים יתארכו אז יווצר מצב של רפיון. במקרים בהם שריר מתקצר, שרירי נגדי יכול להתארך.
העלאת מסת שריר - כן, כנ"ל גם אימון רגיל.
חיזוק מערכת החיסון - - אולי, לא שמעתי על מחקרים שמצאו זאת אבל כן שמעתי על מחקרים שמצאו כי אימון רגיל משפר את מערכת החיסון.
המרצת חילוף החומרים כן, כנ"ל גם אימון רגיל.
הפחתת עומס על הגב התחתון - קיימים מחקרים שמראים השפעה טובה של אימון ברטט על הפחתת כאב גב.
האצת תהליך שריפת השומנים - כאשר מבצעים את אותו התרגיל ברטט ובלי רטט, שורפים יותר קלוריות ברטט. אבל חשוב להבין שפעילויות אירוביות כמו ריצה, שחייה וכדומה שורפים יותר קלוריות מאשר באימון רטט.
משפר את צפיפות העצם למניעת אוסטאופורוזיס- כן, כנ"ל גם אימון רגיל.
משפר את היציבה - כן, יותר טוב מאימון רגיל.
תחושת עירנות וחידוד המחשבה - לא שמעתי על זה. כנראה שזה דומה לתחושת העירנות שמתלווה לכל פעילות גופנית נמרצת. לגביי חידוד המחשבה לא נראה לי.
הצרת היקפים וכמובן, מחטב וממצק את הגוף - בדומה לאימון רגיל, כל אלו יקרו אך ורק אם נשמור על דיאטה מתאימה.
ואפילו מפחית צלוליט - מעולם לא מצאתי מחקר שיראה שאימון ברטט מפחית צלוליטיס, זה יותר בגדר הצהרה שיווקית מאשר עובדה.


הצהרת המפרסם: האימון עצמו נעים ומהנה ומביא לתחושה של אנרגיה וחיוניות. המהירויות הנמוכות יוצרות תחושה של מסז' ומביאות להרפייה והמהירויות הגבוהות יותר ממריצות ומחזקות את השרירים.

מה אני חושב על כך: זה נראה לי יותר עניין אישי. אני אישית לא אהבתי את תחושת הרטט.


הצהרת המפרסם: מכשיר ה-Dream Healther נבחר על ידי מאמני התוכנית "לרדת בגדול" כחלק מתוכנית ההרזיה של המתמודדים למקרה שפתאום שם המכשיר נשמע לכם מוכר...
מה אני חושב על כך: אז מה? מדובר בתוכנית טלוויזיה של רשת טלוויזה שמטרתה רייטינג וכסף. לא מדובר במוסד ששם לעצמו כמטרה להפיץ ידע מתאים בתחום הכושר והתזונה.
יורם בן אבו
 
הודעות: 898
הצטרף: ה' מאי 20, 2010 7:14 pm

Re: שאלה על אימוני רטט

הודעהעל ידי galigalili » ד' דצמבר 21, 2011 8:44 pm

וואו, ממש תודה על התגובה המפורטת. נראה לי אני ארד מהרעיון.
galigalili
 
הודעות: 14
הצטרף: ב' דצמבר 12, 2011 5:50 pm



  • Advertisement

חזור אל פורום כושר

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו 2 אורחים