אמון משולב בדיאטה

בפורום זה תוכלו לשאול שאלות ולענות על שאלות בנושאי אימוני כושר כגון: שאלות על ריצה, פיתוח גוף, אימוני כוח ועוד

מנהל: יורם בן אבו

אמון משולב בדיאטה

הודעהעל ידי אהרן » ב' יוני 17, 2013 11:27 pm

יורם שלום
לפני כחודשיים התחלתי להתאמן (ראה פרטים בפרופיל שלי), אני רואה התקדמות עקבית יפה, כמובן שביום שאני מתאמן אני מרגיש תיאבון מוגבר וברור לי שהתזונה הנכונה היא מרכיב שאסור לוותר עליו,
עם זאת אני צריך להוריד כ 10-15 ק"ג מיותרים, איך עושים זאת מבלי לפגוע באפקט האימון?

תודה מראש אהרן
אהרן
 
הודעות: 3
הצטרף: ב' יוני 17, 2013 11:20 pm

Advertisement

Re: אמון משולב בדיאטה

הודעהעל ידי יורם בן אבו » ד' יוני 19, 2013 1:19 pm

היי אהרון,
לא הבנתי בדיוק את השאלה.
האם אתה שואל כיצד מתגברים על תחושת התאבון המוגבר שנובע מביצוע פעילות גופנית?
יורם בן אבו
 
הודעות: 898
הצטרף: ה' מאי 20, 2010 7:14 pm

Re: אמון משולב בדיאטה

הודעהעל ידי אהרן » ד' יוני 19, 2013 4:43 pm

נמקד יותר את השאלה: אני מבין שדיאטה ואימון קשה זה לכאורה סותר, כי מצד אחד הגוף מתעייף וגם גודל וזה דורש יותר תזונה ומצד שני אני צריך להשיל עודפי שומן, איך הולכים בין הטיפות?
אהרן
 
הודעות: 3
הצטרף: ב' יוני 17, 2013 11:20 pm

Re: אמון משולב בדיאטה

הודעהעל ידי יורם בן אבו » ש' יוני 22, 2013 9:21 pm

הנקודה היא שבכדי לרדת במשקל צריך ליצור גרעון קלורי - זאת אומרת לשרוף יותר קלוריות ממה שהגוף שלך צורך.
ככל שהגרעון הקלורי יותר גבוה, ככה זה גם יותר קשה לגוף. גם מבחינה פיזית - עייפות וגם מבחינה נפשית - להיות במסגרת מגבילה.
פעילות גופנית מאפשרת לך להגדיל את הגרעון הקלורי ובכך להגביל את עצמך פחות בדיאטה (לדוגמא אתה יכול ליצור גרעון קלורי של 500 קלוריות ביום ע"י 300 קלוריות מהדיאטה ו200 קלוריות מפעילות גופנית).
אתה יכול ליצור את אותו הגרעון רק מדיאטה (לדוגמא 500 קלוריות רק מדיאטה) וזה אולי יהיה יותר קל לך מאשר לשלב.
אבל, בטווח הארוך תמיד עדיף לשלב פעילות גופנית משום שאז יש לזה גם יתרונות בריאותיים נוספים מלבד הירידה במשקל ובנוסף לזה, אתה משפר את הכושר ולכן כאשר תגיע למשקל הרצוי אתה תהיה בכושר שיאפשר לך לשרוף הרבה קלוריות ולהקפיד פחות על הדיאטה (דיאטה עבור מרבית האנשים זה החלק היותר קשה).

טיפ נוסף - אם קשה לך לבצע פעילות גופנית בדיאטה בגלל תחושת עייפות, אז אתה יכול לבצע פעילות בעצימות נמוכה (כמו הליכה ברמת מאמץ נמוכה) ובכדי לשפר את הכושר אתה יכול לבצע פעילות מאוד עצימה לפרקי זמן מאוד קצרים (משהו כמו 5 דקות) וזאת בתנאי שאתה בריא.
יורם בן אבו
 
הודעות: 898
הצטרף: ה' מאי 20, 2010 7:14 pm

Re: אמון משולב בדיאטה

הודעהעל ידי אהרן » א' יוני 23, 2013 2:03 pm

תודה רבה
אהרן
 
הודעות: 3
הצטרף: ב' יוני 17, 2013 11:20 pm



  • Advertisement

חזור אל פורום כושר

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 2 אורחים

cron